Dag 28 van Burgos naar Castrojeriz 54 km

5 augustus 2015 - Castrojeriz, Spanje

Deze morgen bezoeken we eerst nog een keer Burgos, halen onze stempel in de kathedraal en nemen een ontbijt in zo ik het noem het bomenlaantje. Het bomenlaantje zijn platanen waarvan ze de takken geënt in elkaar laten groeien van de ene naar de volgende boom. Heel bijzonder. We krijgen geen genoeg van deze stad maar onze pelgrimplicht roept dat we verder moeten. Om 11.30 uur klimmen we op de fiets. Onderweg zien we een wielrennersploeg trainen die morgen starten in de Vuelta welke dit jaar start in Burgos. Het gaat vandaag heel zwaar met ons, niet alleen omdat we af en toe behoorlijk moeten klimmen maar vooral omdat het heel stevig waait. Ja weer tegen onze giechel aan. Het worden niet veel kilometers vandaag en zijn toch bekaf. Als we op camping Camino de Santigo komen lijkt het wel een oase in een vrijwel saai landschap waar we toch doorheen moeten. Siska heeft zich weer bij ons aangesloten en we staan met drieën op een veldje. Heel bijzondere mensen op deze camping Zowel links als rechts van ons staan Nederlanders en kijken strak voor zich uit, een goedendag kan er niet vanaf en als we ze in het toiletgebouw zien en spreken ze met een goedendag aan kijken ze alsof we van mars komen. Geitenharesokken lui. s'Avonds eten we in het restaurant van de camping en schuiven aan bij Paul die alleen zit te eten. Paul is denken we alleenstaand en al ruim twee maanden onderweg. Hij vindt het ineens niet meer zo belangrijk om naar Santiago door te fietsen. Hij zit behoorlijk in een dip. Wij moedigen hem aan om het af te maken onder het mom wees een vent en laat je niet kennen, als we er zijn drinken we samen een pilsje. Dan gaan we naar onze tentjes. Benieuwd of we Paul nog zullen zien. Nos vemos manana.

1. Corstiaan:
    6 augustus 2015
    Zo te lezen is voor jullie de Vuelta al begonnen , lekker volhouden heren het einde is in zicht (toch)
  2. Herman:
    6 augustus 2015
    Wij lopen de heuvelland vierdaagse, om bij het startpunt te komen moeten we de "berg" op met de fiets. Voor jullie een peule of peulenschilletje maar wij moesten deels lopen. Berg nog geen 110 meter hoog........ Succes beiden met gevecht tegen wind hitte en bergen
  3. Hans:
    6 augustus 2015
    Hallo km-kanjers, beetje afzien vandaag is best logisch maar ook wel lastig, leuk dat jullie de moeite nemen anderen (zoals paultje) op te peppen en te motiveren wél het eindpunt te halen!
    Het gaat jullie prima af ...de resterende 400km(?...gaan ook lukken, doe voorzichtig en vergeet niet te genieten!!! Gr hans (en Floor) :-0
  4. Laurens:
    9 augustus 2015
    Misschien is het nog niet zo gek gedacht om te denken dat jullie van Mars komen, zo'n fietsrit doet toch iets met een mens. Even kijken wat het blogverhaal is van die geitenwollen sok :).