Dag 3 (97 km)

7 juli 2016

Gisteravond in de camping kantine bij "Ome Jan" hebben we met een man of 10 naar het voetbal zitten kijken. Het is dus geen pannekoek geworden want Ome Jan had ook een saté schotel. Reuze gezellig terwijl ik naast Alfons Groenendijk zat die afgelopen jaar trainer van Exelsior was. Alfons kent daar iedereen, dus zal er wel vaker komen. Na het tweede doelpunt van Portugal ben ik naar bed gegaan. Tenslotte kan Alfons morgenochtend uitslapen die is (binnen) maar ik moet nog werken en mijn wekker staat op 7.00 uur. Na twee uur bezig te zijn geweest met toiletteren, tentje afbreken en ontbijten etc. Was ik om 9.00 uur klaar voor vertrek richting noord Nederland. Gelukkig had de KNMI goed geluisterd en waarschijnlijk zijn ze geschrokken van het stopzetten van mijn donaties, want ze hebben de wind vandaag weer uit het zuiden laten waaien. Het gaat allemaal als een speer vandaag. Na het overvaren bij IJmuiden richting Bergen val ik met mijn neus in de boter want in Egmond a/d Hoef beginnen net de jaarlijkse korte baanwedstrijden voor renpaarden. Volgens een boertje moet ik op paard nr. 13 wedden dan loop ik binnen. Ik kijk de wedstrijd niet af want geld maakt mij niet nog gelukkiger. !! Na de lunch in Bergen kom je tot Den Helder door een stukje niemandsland. Ja ik ken wel mensen die vakantie vieren in St. Maartens-Vlotbrug maar dat zijn uitzonderingen. Tenslotte rij ik door tot camping Noorder Sandt in Julianadorp. Zit nu weer wat uitgebreider te eten met menige Duitser om me heen die straks de wedstrijd willen zien. Ik kijk straks ook, maar ben wel voor Frankrijk. Zal niet te hard juichen als Frankrijk een doelpunt maakt want ik wil erna nog wel rustig slapen. Tot morgen, waarschijnlijk ben ik dan in Harlingen. Oh ja ik ben heel blij met jullie vaak leuke reacties, echter kan ik ze niet beantwoorden. Gewoon doorgaan dus.

1. Aad Visser:
    7 juli 2016
    Hoi Henk, je gaat als een speer zo te lezen en te zien. Leuke foto's overigens. Nog geen drone voor luchtfoto's? Als het zo doorgaat ben je binnen 2 weken weer thuis... Veel plezier vanavond bij het voetballen. Denk toch dat onze oosterburen het wel redden!
  2. Hanna:
    7 juli 2016
    Weer een mooi verhaal wat je ons hebt voorgeschoteld. Julianadorp is idd een langgerekt dorp waar niet zo heel veel valt te beleven. Wij zijn een paar keer naar Callantsoog geweest en dat is een leuk vakantiedorp.
    Morgen dus via den Helder naar Friesland over de afsluitdijk. Ik hoop voor jou dat je dan wind mee hebt dan zit je zo aan de overkant. Gelukkig heb je de zon.
    Veel succes morgen, tot de volgende blog
  3. Ingeborg:
    Hoi Oom,

Leuk om zo weer op de hoogte gehouden te worden! Veel plezier met de tocht.
  4. Jos:
    Henk,
    weer 100 km, het kan niet op
    en wat vanavond betreft, laat je maar even gaan. Je hebt je al die jaren toch wel wat moeten inhouden, nu hoeft het niet meer.
    groeten uit België en hopelijk prima weer de volgende dagen
    jos
  5. Henny & Marian:
    8 juli 2016
    Geweldig Initiatief Henk!
    Leuk al deze onverwachte contacten, verrassend en uitdagend.
    Heel veel plezier en succes de komende dagen.