Dag 2 (86 km)

6 juli 2016 - Noordwijk aan Zee, Nederland

Na al dat smikkelen en smullen van gisteravond in de "Cantine" ben ik vanmorgen 8.45 uur vertrokken, omdat ik moet wachten tot de receptie open was voor uitchecken. Tentje heb ik kletsnat ingepakt want vannacht had het weer behoorlijk geregend. Vanaf Rotterdam langs grotendeels de nieuwe waterweg richting Hoek van Holland, waar ik de uitgezette toertocht rondje Nedeland uiteindelijk zal oppakken. Niet nadat ik in het oude centrum van Maassluis nog even koffie met .... heb gedronken. Nog steeds een flinke wind tegen, maar hoop dat het vanaf de Hoek mee gaat zitten.

Gisteravond heb ik naast een Duitser gestaan was al 7 dagen onderweg en ging ook naar Hoek van Holland de Stena Line met doel Londen. Maar zo als die kerel wil je toch niet kamperen. Liet het deksel van z'n aanhanger open staan, kleding overheen pak koeken stond open. Hij dook zo z'n slaapzak in en stond vanmorgen alles uit te wringen toen ik vertrok. Nee dan ben ik beter opgevoed.!! In Hoek van Holland aangekomen blijkt de wind van gisteren zuid/west naar nu noord/west te zijn gedraaid. Leuk van die KNMI goed geregeld. Ze wisten zeker dat ik eraan kwam. Die schrap ik nu ook van m'n lijstje voor vrijwillige bijdrage. Dan toch maar met half windje tegen door de prachtige duinen naar camping Le Parage in Noordwijk. Tussendoor even gestopt voor een pannenkoek in Scheveningen. Als ik aankom op de camping en vraag of er een restaurant in de buurt zit, verwijzen ze me naar het dichtstbijzijnde pannekoekenhuis. Had ik toch vanavond toch iets heel anders in m'n gedachten. Heb voor de zekerheid eerst de laatste sneetjes brood opgegeten. Tot morgen

1. Nel:
    Ha broer,
    Wat dacht je; ik kan niet lopen dus ga ik maar fietsen!
    Je hebt er wel vaart ingezet als je dit volhoudt dan ben je voor het weekend weer terug of is dat ook de bedoeling?
    Het weer werkt in elk geval mee, succes verder en de groeten
  2. Ineke:
    Hoi Henk,

Leuk om je belevenissen te lezen.

Gr.Ineke
  3. Corstiaan:
    6 juli 2016
    Fijn om te horen dat U weer een rondje gaat fietsen , minder leuk is het weer en de wind . Hopelijk heeft U genoten van de waterkering bij Maassluis . Succes morgen en hopelijk de wind in de rug . Xxx
    Gr
    Corstiaan
    Xxx
  4. Hanna:
    Hoi Henk
    Je gaat als een speer zeg. Van Harrie hoorde ik dat jullie regelmatig what's appen om de wetenswaardigheden van het fietsen samen te delen. Harstikke leuk. Dikke knuffel en succes met het verdere verloop van je tocht
  5. Trudy:
    6 juli 2016
    Broodjes van thuis waren zeker nog wel erg lekker.
  6. Hannie:
    7 juli 2016
    Zo broertje, Wil je weer de grote broer uithangen? Veel plezier onderweg. Hoop dat het weer een beetje mee zit. Tot horens.
  7. Hannie:
    7 juli 2016
    Ha broertje, Wat dacht je? Van dat imago 'broertje' wil ik af. Ik ben grote broer.
    Mooi hoor, zo'n fietstocht. Veel plezier, en hopelijk niet al te veel ontberingen. Groetjes en tot horens
  8. Geert:
    7 juli 2016
    Henk, pannenkoek in Scheveningen gisteren? Is die lekkere kibbeling afgelopen zaterdag je daar niet goed bevallen? Enne, geen journaal kijken hoor ( de brug over de afsluitdijk richting Noord-Holland had weer kuren vandaag). Maar jij speelt daar gewoon overheen ( heb geregeld voor je dat jij ongestoord de afsluitdijk over kunt morgen). Veel (fiets)plezier en leuk hoor om die grappige verslagjes van je te lezen. Ga zo door.