Dag 6 (82 km)

10 juli 2016 - Westerbork, Nederland

Gisteren staande op Camping de Rousant te Zoutkamp ben ik na de 3 uur regen in m'n tentje te hebben gelegen in het dorp wat gaan eten. Twee restaurants, de eerste was om 19.30 uur halfvol en nam geen gasten meer aan omdat ze het niet aan konden. Bij het tweede restaurant kon ik wel terecht maar toen er nog 4 gasten om 20.30 uur binnen kwamen werden ze weggestuurd omdat de keuken inmiddels dicht was. Dat op Zaterdagavond. !! Vanmorgen ben ik vroeg opgestaan, tent ingepakt en wegwezen hier. Ik ga ook niet als gepland richting Blauwestad maar zo snel mogelijk uit het noorden weg. Genoeg gezien, genoeg van het landschap, genoeg van het volk wat er woont. Weinig spontaniteit, verschrikkelijk traag en nog veel meer. Div. dingen weer meegemaakt. Dat het nu nog in het noorden minder goed gaat ligt m.i. niet aan de mogelijkheden maar kunnen de inwoners zichzelf aantrekken wordt maar weer eens bevestigd. Volgende plaats is Westerbork waar het behoorlijk druk is (schaapscheerdersfeest) en omdat het in de avond in het noord oosten zou gaan regenen en onweren zoek ik voor de zekerheid maar weer een hotelletje. Het is geworden de 4* hotel Ruyghe Venne, maar dan wel een aanbiedingsprijsje. Ook geen museum bezoek want vanmiddag was de tennisfinale Wimbledon en vanavond finale EK voetbal. Fijne avond en tot morgen met een meer positief verhaaltje, waar vandaan weet ik nog niet.