Dag 4 (65 km)

8 juli 2016 - Harlingen, Nederland

Het was gisteravond druk tijdens de voetbalwedstrijd in het restaurant. Camping Noorder Sandt is heel groot en er staan voornamelijk Duitsers. Weet waarachtig niet wat ze daar te zoeken hebben. Het kan alleen de zee zijn, verder niets te beleven. Ik schat dat 98% Duits is, want tijdens de wedstrijd waren er wel 100 gasten en alleen mijn buurman en ik waren de enige Nederlanders. Logische redenatie toch. Het tweede doelpunt werd voor de aanwezige wel heel penibel en mijn buurman zei nog tegen mij "Niet klappen". Ik heb me ingehouden en gun het gastland Frankrijk wel om de finale te spelen. Vanmorgen lekker uitgeslapen tot  7.30 uur en ontbeten in de buitenkeuken die ze op de camping hebben. Op de camping is van alles, ook een groot binnen zwembad waar ik gisteren even gebruik van heb gemaakt. Ze doen ook alles om kinderen bezig te houden. Het moet allemaal wel want buiten de camping is er niets dan alleen die zee. Zo nu weten jullie het onderhand wel.!! Op naar Harlingen een kort ritje met de wind in de rug (hulde aan de KNMI). Tot Trudy mij waarschuwde net voor de afsluitdijk in Den Oever dat er zware regenbuien aankomen. Lang verhaal kort. Het is pas droog geworden einde middag en nu zit ik niet op een camping maar in een lekker Hotelletje hartje Harlingen. Wat is Harlingen een leuk, schitterend, schattig stadje. Veel bedrijvigheid met al die toeristen van en naar de veerdienst en de bruine vloot in de haven. Vanmiddag tijdens een wandelingetje heb ik een lekker restaurant gezien. Wat ik erna ga doen weet ik nog niet, maar dat horen jullie morgen weer als ik in Zoutkamp ben. Tot morgen.

1. Hanna:
    8 juli 2016
    Ook wel eens lekker een kort ritje tussendoor, toch? Morgen komt er weer mooi weer, hoor net 25 tot 28 graden. Veel succes en geniet van de vrije avond
  2. Marianne:
    Hallo Henk,
    Geniet elke dag van je verslag en het lekkere eten wat je tot je neemt. Geniet!
    Hoop voor je dat je wat beter weer krijgt en af en toe een leuk hotel.
    Liefs Marianne
  3. Harrie:
    8 juli 2016
    Hallo Henk, De afgelopen dagen hebben we elkaar via Whatsapp op de hoogte gehouden van onze avonturen op de fiets. Ik ben alweer een dag thuis na mijn 3-daagse trip in het prachtige Salland en Twente. Voorlopig pieker jij er nog niet over om naar huis te fietsen. En gelijk heb je. De laatste 2 dagen hadden we uitstekend fietsweer maar vandaag was het weer erg wisselvallig. Vandaar dat korte ritje natuurlijk. Maar houd goede moed want komend weekend wordt het uitstekend fietsweer. Geniet ervan want het is zo allemaal voorbij. Veel plezier op weg naar Zoutkamp. Ben benieuwd naar de je volgende verhaal.
  4. Corstiaan:
    8 juli 2016
    Hahaha een korte rit tussendoor moet ook kunnen toch , hopelijk morgen beter weer voor U ,
    Goed weekend toegewenst
  5. Trudy:
    8 juli 2016
    Toch wel fijn dat de KNMI uit Dinther met je meeleeft.
    Liefs
  6. Gerard:
    8 juli 2016
    ik ben verbaasd over je fietstocht. Ik denk dat het een prachtige tocht is succes. Gerard
  7. Karin:
    Hai ome henk
    Eindelijk toegevoegd door tantetje haha
    Lees dat t lekker gaat en zie dat u er erg v geniet ,dat is heel fijn
    Leeuwarden is idd heel mooi toen soraya daar studeerde ben ik er vaak geweest
    Misschien komt u morgen de grote koe nog tegen genaamd door de friesen uns mum die vlakbij t centrum staat en waar soraya woonde in de harlingerstr
    Geniet nog lekker v al die grachtjes en bootjes en natuurlijk t prachtige weer wat eraan gaat komen fietse
  8. Ineke:
    9 juli 2016
    Hallo Henk,

Wat kan jij gezellig schrijven. Je frites was zeker wel heel lekker.
    Gisteren gezellige avond met Trudy gehad. Na een tentje is een hotel wel heerlijk een keer
    dan kan je weer fris en fruitig verder fietsen. Toi, toi, toi
  9. Manon:
    9 juli 2016
    Oom Henk,
    U Gaat goed!! Wat een geweldige ontmoetingen, vrijheid en prachtige hobby heeft u toch.
    Geniet ervan en doe voorzichtig.