Dag 29 van Castrojeriz naar El Burgo Ranero 114 km

6 augustus 2015 - El Burgo Ranero, Spanje

De klok staat op 6.30 uur als we opstaan, want we willen vandaag veel km maken. Dit is mogelijk omdat het vandaag een relatief vlakke weg is en als er weinig wind is moet het lukken met de km. Dat zou goed uitkomen want als we het halen dan zitten we ca. 50 km voor Leon en hebben we een hele middag om Leon te bezoeken. Siska staat toch gelijk met ons op en gebruiken nog gezamenlijk een ontbijt in een plaatselijk cafeetje. Siska fietst haar eigen tempo en wij wat harder daardoor raken we haar kwijt. Onderweg in Carrion de Los Condes spreken we moeder en dochter uit Eindhoven die we al div. keren eerder hebben ontmoet en voorbij zijn gereden. Ze zijn een weekje later vertrokken dan wij en nemen nu een rustdag anders zijn ze te vroeg voor het vliegtuig terug in Santiago. Nou breekt m'n klomp denk ik dan. Twee tengere vrouwen zo dik als m'n pink bepakt en bezakt op de fiets en allebei nog een rugzak op gaan te snel. Wat doen wij verkeert. Morgen kijk ik hun fiets na of er niet ergens een motortje verstopt zit. Later in de middag wakkert de wind toch weer aan maar we laten ons niet kennen en fietsen door naar El Burgo Ranero. Als wij eind van de middag wat drinken komt Siska weer aanrijden. Ze is toch niet gestopt waar ze eerder had gepland en ook doorgereden. Gezamenlijk rijden we het dorpje in. We moeten wel zoeken waar we onze tentjes kunnen neerzetten want we weten er is geen camping. In de binnentuin van een Auberge kunnen we staan en van het sanitair gebruik maken voor een bedrag van € 6,00 p.p. Dat is voor ons net te doen. Morgenochtend even die 50 km fietsen en dan Leon in. We verheugen ons er al op. Het is inmiddels 23.30 uur en ga nu naar bed. Welterusten. Morgen weer verder.

1. Jos:
    6 augustus 2015
    Beste Henk en Gerard
    Nu begint het voor jullie toch echt op te schieten, nog twee colletjes , de cruz de ferro (een redelijk makkelijke col) en de cebreiro (een vervelend colletje) en dan ligt Santiago al op jullie te wachten.
    En met tegenwind 114 km fietsen, respect heren
    sterkte
  2. Trudy:
    7 augustus 2015
    Ben ook blij dat ze nog even moeten trappen, want 5 tot 6 weken zonder je lief is wel lang
  3. Hannie:
    Leuk verhaal.
    Vrouwen die nog sneller zijn dan jullie? Onmogelijk. Dus niks van aantrekken. Die gebruiken doping. En het zijn zo te horen anorexiapatiënten die op instorten staan.
    Gerard en Henk jullie gaan als een trein!!!
    Me quito el sombrero (petje af).
  4. Andre:
    7 augustus 2015
    Mooi op schema jongens, nog even alle zeilen bijzetten en...hebben jullie de volgende trip naar Mekka al gepland ?
  5. Corstiaan:
    7 augustus 2015
    Zo te lezen liggen jullie aardig op koers , en lekker op jullie eigen tempo fietsen , geniet ervan
  6. Hannie:
    8 augustus 2015
    Leuke en mooie foto's!!!
  7. Laurens:
    9 augustus 2015
    Lekkere afstand zeg. Vandaag ben ik ook wezen knallen, maar met mijn 87km over vlakke weg kan ik niet tippen aan jullie 114 over wegen met een reliëf waar geen dagcrème tegenop kan.