Dag 27 van Samto Domingo naar Burgos 88 km

4 augustus 2015 - Burgos, Spanje

Gisteravond waren de kinderen op de camping nog tot 23.00 uur aan het dansen op de muziek. Gelukkig stonden wij achteraan op een vrijwel leeg veldje natuurlijk weer vlakbij het sanitair gebouw. Na heerlijk geslapen te hebben gaat om 7.00 uur het wekkertje. Dan is het wassen, scheren en alles in de tassen stoppen, onze dagelijkse start. We nemen op de camping nog een ontbijt in het restaurant en dan op weg. Het weer is perfect, niet teveel zon en af en toe een windje in de rug maakt het fietsen zeer aangenaam. Na 25 km stoppen we in Bolorado voor een kopje koffie en als we op het terras zitten komt Siska aanrijden. Siska is niet in Saint Jean Pied de Port fout gereden en heeft die dag 100 km gemaakt. Petje af. Wat zijn wij Hollanders toch stumpers geweest, maar daar praten we natuurlijk niet over tegen Belgische Siska. Ondertussen gaat ook het echtpaar uit Budel voorbij. Siska gaat daarna alleen verder. Onderweg naar Burgos zien we veel wandelende Pelgrims. We weten dat er kinderen zijn die tevroeg worden geboren. Dat hebben we van nabij meegemaakt. Maar vandaag hebben we iemand gezien die 1000 jaar te laat is geboren. Het is een sober geklede jongeman met baard, die met een stok op z'n rug en handen eroverheen hangend, blootsvoets stapje voor stapje over de grindweg richting Santiago loopt. Ik denk dan maar het kan nog veel gekker, lopen op je knieën. Naar Burgos krijgen we nog een flinke klim naar 1150 m de Puerto de La Pedraja. Op de stijle helling komen we een Italiaan tegen en rijden met drieën naar boven. Als we in Ibeas de Juarros zijn gaan we gezamenlijk lunchen en koffie drinken. Vincenzo woont aan de oostkant van zuid Italie. Alles doet hij low budget. Voor €120,00 een fiets gekocht in Pamplona incl. bagagedrager. Hij heeft nu vakantie en voor overnachtingen betaald hij gem.€6,00 voor het slapen in een refugié. Zo kan het dus ook. Hij is 2e graags leraar en een echte toffe gozer. In Burgos nemen we afscheid van elkaar, wij naar de camping en hij naar de kathedraal. De camping Fuentes Blancas is een gezellige camping en s'Avonds gaan we Burgos bezoeken en eten heerlijke tappa's. De stad is echt de moeite waard en morgenochtend gaan we terug elk geval nog een stempel halen in de kathedraal. Tot morgen.

1. Adrie Slappendel:
    Hoi Henk & Zwager .
    Wat geniet ik van jouw verhalen ' het leven van een Pelgrim is zeker niet saai .
    Maar zo langzamerhand komt toch het eind inzicht ,Bas en ik zelf vinden het een enome prestatie .dus mannen de laatste loodjes wegen het zwaarst .

Lieve Gr v ons twee .

Adrie .
  2. Fam van Driel:
    5 augustus 2015
    Hallo Henk/zwager hoe gaat de reis verloopt het een beetje zoals jullie gedacht hadden.
    We hebben veel bewondering voor jullie succes jullie gaan het zeker halen.
    groet Peter /Tonny
  3. Geertje:
    5 augustus 2015
    Wat een mooi verhaal! Dit is ook wel zoals ik het had gedacht, mooie indrukken zeg!! Geniet ervan nog en zet 'm op!!! Groetjes uit een warm Berlicum
  4. Aad Visser:
    Leuke verhalen: TOP!!!!

Nog steeds zonder lekke banden?
  5. Corrie Poirters:
    6 augustus 2015
    Wat hebben jullie weer een mooi verhaal.
    Bijna aan het einde van jullie reis. Ik zal de verhalen nog gaan missen. Succes met het laatste stukje.
  6. Hanna:
    Hoi Henk en Gerard,
    Nu even een reactie van de tijdelijke overburen. Wat een geweldig verhaal hebben jullie er weer van gemaakt. Ik neem mijn hoedje er voor af. Nu de laatste loodjes of wordt het Lood?
    Groetjes uit een warm Dinther haha
  7. Or Koegelberg:
    6 augustus 2015
    Ik krijg gelukkig weer de verhalen door. Ik heb de laatste allemaal gelezen.Leuk hoor en prachtige fotos.Mag je daar wel in de kerk fotograveren.In Italie niet moert je alles stiekum doen.Wat gaan julie snel elke dag leggen jullie wel meestal een kilometer of 80 a 90 af.Als ik dit allemaal zo lees en zie denk ik, moet toch nog maar eens die kant uit.Jullie zijn al een eind goed op weg.Succes Cor.
  8. Nel:
    6 augustus 2015
    Geniet ervan, Burgos is geweldig. Trudy en ik gaan er als het kan) en jullie niet te snel rijden, ook een paar dagen naartoe.
    Kan me er nu al op verheugen!! Al hoewel de Dordogne ook weer een plaatje is.
  9. Hilde:
    6 augustus 2015
    Ha ,mooie verhalen, heerlijk om zo alles mee te beleven
    Hou vol !
  10. Corstiaan:
    6 augustus 2015
    Wat een mooi verhaal , en heel fijn om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben en dat de reis voorspoedig gaat , succes met het vervolg van de reis
  11. Laurens:
    9 augustus 2015
    Haha, 1000 jaar te laat.. Misschien is hij de enige die op tijd is geboren...