Dag 26 van Los Arcos naar Santo Domingo de la Calzada 97 km

3 augustus 2015 - Santo Domingo de la Calzada, Spanje

We staan om 6.00 uur op want we moeten voor 8.00 uur weg zijn. Een aantal wandelaars zijn dan al vertrokken en een aantal zitten aan het zelfgemaakte ontbijt. Het al zo vroeg op de ochtend een en al bedrijvigheid. Wij kiezen ervoor om nog een ontbijt te nemen in het restaurant waar we gisteravond hebben gegeten. De hele streek vanaf de Pyreneeën tot aan Cabo Finisterre is ingesteld op Camino gangers, zo ook dit restaurant die vanaf 6.30 uur een ontbijt serveert. We zitten  voor ons doen heel vroeg op de fiets om 8.30 uur. Ook deze ochtend is het een heerlijke temperatuur en weinig wind. Echt fietsweer dus en daar maken we gebruik van door er met een rotvaart over de nog stille wegen te razen. Om 11.30 uur hebben we er al 55 km opzitten. Onderweg komen we het echtpaar uit Budel weer tegen die net een lekke band hadden geplakt. Ze waren vanmorgen extra vroeg weggereden om een bepaalde camping te halen en daar gaat dan de tijdwinst. !! Als we in Santo Domingo komen is het zoeken naar een slaapplaats. Een paar oudere dames wijzen ons op een Parador en als wij de prijs horen van €105,00 voor een nachtje, vragen we aan de dame achter de balie of er misschien ook een camping in de buurt is. Daar waren we al langs gereden voordat we het stadje binnenreden en dus gaan we maar weer 4 km terug. Als we komen op camping Banares in Banares net buiten Santo Domingo. Als we net de tentjes hebben opgezet krijgen we een bui. Dat was even op tijd. De camping ligt midden tussen de weilanden er is geen vertier buiten de camping, geen bos of rivier te bekennen. Bovendien is de camping bijzonder groot en druk. Wat zoeken die Spanjaarden hier. !! Bij elkaar zitten en vooral veel herrie maken. Gelukkig staan wij achterop het terrein en daar is het rustig. Om 22.30 uur gaan uit het restaurant en richting tent.

1. Jos:
    3 augustus 2015
    Beste Henk en Gerard
    Het gaat erg vlotjes en met de wind vanuit de goede richting is morgen Burgos zeker haalbaar
    Sterkte
  2. Hannie:
    4 augustus 2015
    Volgens mij gaan jullie als een speer. Geweldig wat jullie presteren. Wij zijn gisteren (maandag 3/8) naar Amsterdam gefietst, 65 km, ook niet niks voor een grand old lady. Het eind komt in zicht voor jullie. Nog even doorbijten. Groetjes,
  3. Corstiaan:
    4 augustus 2015
    De weergoden zijn jullie goed gezind zo te lezen, geniet van de reis en de mooie omgeving
  4. Van winden , laura en aad:
    4 augustus 2015
    wij genieten elke dag van de leuke verhalen en verder nog een goede reis groeten van aad en laura
  5. Laurens:
    8 augustus 2015
    Pas om 22.30 naar bed... Stelletje rock 'n rollers..