Dag 25 van Urroz Villa naar Los Arcos 79 km

2 augustus 2015 - Los Arcos, Spanje

Het ontbijt staat voor ons om 8.30 uur klaar in Hotel Rural en was buitengewoon goed verzorgd. De eigenaresse heeft echt haar best gedaan. We vielen kennelijk bij haar in de smaak. Er zijn totaal maar 5 gasten. Onze fietsen mochten in haar privé garage staan. Het was gisteravond feest in het dorp en de muziek ging tot in de late uurtjes door, ondanks dat hebben we toch heerlijk geslapen. Als we willen vertrekken pakt ze onze bidons en vult ze bij met ijsblokjes, ook moeten we nog even onze Credentials afgeven want ze zet nog even een stempeltje. Het leuke wijfie zwaait ons nog even uit en dan vertrekken we het weide landschap in richting Estella. Het is zondagochtend, weing wind en een opkomende zon. Het gaat weer als een speer en genieten volop van het Pelgrim zijn. Onderweg komen we veel wielrenners tegen en moeten wennen aan het feit dat we in Spanje zijn. Wij waren net gewend om als we iemand tegen komen buenos dias te zeggen, zeggen die fietsende Spanjaarden tegen ons Ola. Wij maar denken dat ze ons waarschuwen voor ons ons verhitte gezicht en dat we er ijs op moeten doen. !! We nemen de zuidelijk route en laten Pamplona voor wat het is en kiezen ervoor om later wat tijd aan de steden Burgos en Leon te besteden. Uiteindelijk  rijden toch maar door naar Los Arcos. Daar zetten we onze tentjes op in de tuin van de auberque gelijk met het Nederlandse echtpaar uit Budel die we vandaag eerder hebben ontmoet, die zetten ook net hun tentje op. We hebben geluk want we staan er met 3 tentjes en dan is het veldje vol. De auberque Amigos del Camino de Santiago is aardig bezet door het merendeel wandelaars en wordt beheerd door een vrijwilligers echtpaar uit Gent. Ze zijn komen fietsen vanuit België en na de drie weken fietsen ze door naar Santiago. s'Avonds eten we op het gezellige plein voor de Santa Maria kerk. Om 10.00 uur wordt iedereen naar bed gebonjourd en om 10.30 uur gaan de deuren op slot. Niet meer erin en niet meer eruit tot morgenochtend 6.00 uur. NOS vemos manana.

1. Trudy:
    3 augustus 2015
    Wat een fantastisch verhaal weer. Gr uit Sarlat
  2. Corstiaan:
    4 augustus 2015
    Fijn om te horen dat het jullie goed gaat ,mooie verhalen om te lezen en we leven mee met jullie
  3. Laurens:
    8 augustus 2015
    Met jullie talenknobbel is toch ook de Spaanse taal toch zo onder de knie..