Dag 17 van Saint Angeau naar Aubeterre-sur-Dronne 82 km

25 juli 2015 - Aubeterre-sur-Dronne, Frankrijk

Voor we vertrekken nemen we op de camping een stevig Engels ontbijt (eieren met spek). Het jonge Belgische stel en het meisje die alleen fietst zitten ook aan het ontbijt. Het is al gezellig zo s'morgens vroeg. Wederom is het weer perfect en met de nodige energie in ons lijf gaat het weer als een speer. We rijden dwars door Angouleme en halen een stempel midden in het centrum kerk Saint Martial. De pastoor wilde net de kerk uitlopen maar Gerard steekt z'n Credentials naar voren en vraagt (zoals zo vaak eerder gebeurt) naar een tampon. Ik moet daar altijd iets anders bij denken. Gerard zal toch niet ................ Maar de pastoor kan niet weigeren en we mogen mee naar de sacresti. Onderweg doen we nog wat inkopen bij een Super U en dan verder naar Aubeterre. We volgen de route via de GPS. Achteraf niet zo'n beste keus want we volgen de meest kleine weggetjes door een prachtig landschap. Het gaat alleen maar omhoog en omlaag. Als we in stadje Aubeterre komen is het een en al gezelligheid. Schitterend gerestaureerd en veel touristen met kinderen waaronder ook veel Nederlanders. In de Dronne wordt gezwommen, kanovaren en er is een strand. Elk geval een plaatsje om te onthouden. Op de camping komen we later op de avond het jonge Belgische stel weer tegen. Dat was het weer voor vandaag. Tot morgen

1. Corstiaan:
    25 juli 2015
    Zo te lezen worden de ritten mooier en mooier , geniet van alle mooie uitzichten onderweg en van het weer , hier is het slecht weer
  2. Aad Visser:
    Beste Henk en Gerard,
    Gaat nog steeds goed met jullie zo te lezen! Gewelding, chapeau!! Leuke verhalen en foto's!
  3. Harrie:
    25 juli 2015
    Nou mannen, wees blij dat je vandaag niet(s) te maken had met het Hollandse weertype. Zomerstorm zei de weerman op het journaal. In geen 100 jaar meer voor gekomen! Talrijke bomen vielen als gebroken lucifers op (snel)wegen en/of auto's en uiteraard was het treinverkeer (weer) volkomen ontregeld. Maar goed, jullie hadden perfect fietsweer en op het eind van de rit weer 82 km "in the pocket!" Beide opa's zijn goed op weg!
  4. Andre:
    26 juli 2015
    Toppie hoor, doe ik niet na, maar....hebben jullie nog geen blaren onder de voeten ?
  5. Or Koegelberg:
    26 juli 2015
    ik val van de ene verbazing in de andere. Het lijkt me gewoon heel erg leuk.Ik heb het al eerder gezegd julie ontmoeten en zien veel. Goede reis verder ik zie de berichten wel tegemoet.
  6. Theo Koene:
    26 juli 2015
    Hallo Henk en Gerard. Ik vindt het erg knap wat jullie daar verrichten. De opa's fietsen nog als jonge kerels. Gelukkig komen jullie nu echt in het mooie weer hè. Is toch prettiger fietsen. Ik wens jullie nog een goede reis toe met veel fietsplezier en geniet er van. Overigens genieten we steeds weer van jullie mooie verslagen.
  7. Gerrit en Louise:
    26 juli 2015
    Als we al jullie verhalen lezen zie ik 't zo voor me. Dit zet me aan het denken. Maar ik hou 't voorlopig maar bij het denken.
    Succes op jullie verdere reis.
  8. Rik:
    26 juli 2015
    Henk en Gerard. Lezen nog steeds met veel plezier jullie belevenissen. Afgaande op de routebeschrijvingen lijkt het ons ook wel een route om met het dak open te rijden
  9. Hans:
    26 juli 2015
    ik geniet van de verhaaltjes en van de leuke foto's go go go jullie kunnen het lieve groetjes van Hans en Florence
  10. Kees en Bronwyn:
    Hallo Gerard en Henk.
    Geweldige tocht zo te lezen, maar erg boeiend en zwaar.
    Ga zo door .Het is een geweldige prestatie.Wij doen het jullie
    nog niet na.En Gerard dit is wel een geweldige voorbereiding voor het bergwandelen. Veel succes en geluk gewenst.
  11. Chris Verploegh:
    27 juli 2015
    Mannen, ik heb diepe bewondering voor jullie. Ik zie het mezelf (nog) niet doen, maar wie weet, als ik ook gestopt ben met werken???!!!. Veel succes met de rest van de tocht, blijf jullie volgen.
  12. Laurens:
    27 juli 2015
    Weer dat Belgische stel... volgens mij worden jullie gevolgd... undercover... Interpol...
    Oh ja, ik heb dit weekend ook gefietst, en ik waaide bijna uit mijn broek, maar los van een lekke band, glibberen en glijen bij de Cauberg, berg bij Vaals en de Keutelberg, heb ik (net als mijn gezelschap) het overleefd.
    Succes verder!
  13. Nel:
    28 juli 2015
    Laurens, er is iets wat jij nog niet weet maar ze hebben gezelschap gekregen van een Belgische madammeke. Trudy zei gelijk "ze gaan vreemd!!" We weten nog geen leeftijd maar misschien staat ze binnenkort op een foto! We wachten af.
  14. Hans:
    28 juli 2015
    Ohhh Nellie en Trudy dat zien jullie helemaal verkeerd hoor, ik denk dat omdat de heren 'iets' zijn afgevallen, als echte fiets-lliefhebbers een ietwat bredere kopvrouw hebben gehuurd zo dat ze uit de wind blijven...positief blijven denken!!!...en Nellie je weet dat Gerard stilletjes erover dacht om priester te gaan worden (slim geschreven Geerrr!) dus over hem geen zorgen.
    Ben nieuwsgierig naar het vervolg...foto's...wordt het een heel team? Logisch dat Chris al zin krijgt later (als tie groot is) mee te gaan op de volgende tocht van jullie....suc6, veel plezier en rem tijdig!!! groeten Hans (en Floor denk ik ..lol)