Dag 16 van Chateau-Garnier naar Saint Angeau 50 km

24 juli 2015 - Saint-Angeau, Frankrijk

Vandaag zijn we vlot met inpakken, ondanks dat we later zijn opgestaan 7.30 uur tegen gewoonlijk 7.00 uur. We krijgen routine en het helpt ook dat de tentjes volledige droog zijn als we ze inpakken. Niet de regen maar de vochtigheidsgraad bepaalt of de tentjes aan de binnenkant droog zijn. Na 30 km in Nanteuil drinken we ons eerst bakkie koffie en slaan we ons etensvoorraad in. We lunchen bij een gerestaureerde wasplaats in St. Gourson en fietsen daarna door naar St. Angeau. De volgende camping aan de route ligt ruim voorbij Angouleme en dat is ca. 45 km verder. Dat vinden de Opa's vandaag teveel van het goede, zeker nadat we vandaag zeg maar 20 keer de Amerongse berg zijn opgefietst. We houden het bij onze 50 km en dat is maar goed ook want in de middag krijgen we een flinke onweersbui op de camping. Gelukkig zijn de tentjes net opgezet en de tassen droog binnen. De camping waar we staan Chez Devezeau is van een Engels echtpaar en ziet er zeer verzorgd uit. Als er een Nederlands echtpaar met caravan komt raken we daarmee aan de praat en nodigen ze ons uit om wat bij hun te komen drinken. De onweersbui valt als we bij hun gezellig onder de luifel zitten. Als we het restaurant inlopen zien we daar het Belgische jonge stelletje zitten van gisteren. Ze hebben vanwege de regen een chaletje gehuurd op de camping en er zit nog een Belgisch meisje bij. Ze zijn deze keer meer spraakzaam en het meisje fietst alleen en gaat zowaar ook naar Santiago. Dat is de eerste zeg maar mede pelgrim die we tegenkomen. s'Avonds blijft het af en toe regenen en blijven we in het restaurant hangen. A demain

1. Emmy en Koos.:
    24 juli 2015
    Kanjers! !!! Echte doordouwers. Knap hoor.
  2. Nel:
    24 juli 2015
    Oh, oh ik word steeds trotser op jullie, super. Ga zo door!!
  3. Hans:
    24 juli 2015
    Hoi Henk en Gerard, volg jullie verhalen en ben onder de indruk van jullie prestaties, slim dat jullie zo professioneel het gewichtsverlies van de dagelijkse flinke afstand fietsen compenseren met noodzakelijke 'plats de jour' lunches, 'íets' drinken in het campingrestaurant of bij andere camping bewoners!! Hoeveel km hebben jullie nu afgelegd en zijn jullie nog steeds op schema? Groetjes en veilig verderop..Hans (en Floor)
  4. Harrie:
    24 juli 2015
    1100 Kilometer onderweg en wat hebben al jullie veel meegemaakt in de afgelopen weken. Talrijke leuke ontmoetingen met aardige, stille maar ook bijzondere mensen. En dan vandaag eindelijk de 1e pelgrim gezien met hetzelfde reisdoel. Gelukkig werkt ook het weer mee en trotseren jullie (de spaarzame ) onweersbuien en stevige wind. Ja, zelfs 20 beklimmingen over de Amerongense berg tastten het moreel geenszins aan. Het gaat geweldig! Nee, omkeren is absoluut géén optie! (Zo die gedachte er ooit al geweest is!)
  5. Corstiaan:
    24 juli 2015
    Knap na al die beklimmingen dat jullie elke dag weer jullie tent opzetten en afbreken, hopelijk blijft het de aankomende dagen goed weer voor jullie en niet te vochtig zodat de tenten droog ingepakt kunnen worden , veeel pelzieeeerrrr toegewenst
  6. Wout:
    25 juli 2015
    Het is gezellig zo met jullie "Tour de France" voor krasse knarren een stukje virtueel mee te fietsen. Hellinkie op en af, zijn voor de thuisblijvers virtueel iets minder vermoeiend. Trouwens is het al opgevallen of jullie wat zijn afgevallen? Wat zullen die omatjes thuis straks trots zijn op die afgetrainde helden van hen.
  7. Laurens:
    Ha globetrotters!
    Ik begrijp dat jullie bijna op de helft zijn. Nog een klein stukkie :). Weer zit niet altijd mee zo te lezen, maar ja intussen zijn jullie mentaal ijzersterk natuurlijk. Hier ook niet. Vandaag ga ik 2 dagen in Limburg fietsen, echter is er code geel afgegeven... Dat wordt een dagje doorharken op de fiets.
  8. Hannie:
    25 juli 2015
    Hoi mannen. Wij zijn ook heel trots op julie en hebben jullie verhalen aan de medegasten van de bruiloft voorgelezen. Leuke schrijfstijl. Wij zijn aan het bergbeklimmen begonnen. Gerard, natuurlijk zijn onze prestaties niets vergeleken bij die van jou, maar toch. Lieve groeten van ons tweetjes.
  9. Hans Tieman:
    Hallo Henk en Gerard,
    Iedere keer weer een stukje verder. Leuk te lezen dat ondanks alle ontberingen het goed met jullie gaat. Het stripverhaal gaat steeds verder. Ik wil jullie niet ontmoedigen, maar vergeleken bij de hellingen in Noord West Spanje is de Amrongseberg maar een hobbeltje. Maar ik weet zeker dat jullie dat aankunnen.
    Veel succes verder en we blijven het volgen

Groeten
    Hans en Els
  10. Corrie Poirters:
    Hallo Henk en Gerard,
    Ik ben ontzettend trots op jullie al zo'n eind gekomen. Jullie gaan het helemaal redden. Fantastisch om de verhalen te lezen. Jullie maken wat mee samen, daar kunnen jullie nog jaren over praten met elkaar.