Dag 14 van Tours naar Chatellerault 83 km

22 juli 2015 - Châtellerault, Frankrijk

We vreesde de etappe gezien de stijgingen op het kaartje, maar het viel gelukkig erg mee. We passeren het plaatsje Catherine de Fierbois waar Gerard goede herinneringen aan heeft, he Balt. In Ste-Maure de Touraine drinken we koffie en ontmoeten een ouder echtpaar. Hij 76 en zij 74 jaar. Ze komen naar ons toe want ze herkennen de schelp op onze fietsen. Een lang gesprek zowel in het Frans als het Engels volgde hierop. Ze vertelde dat ze samen ca. 10 jaar geleden vanuit Le Mont Saint Michel naar Santiago zijn gereden. Ja in de winter want in de zomer was het voor hun veel te heet. De eerste etappe vanuit Tours zitten pittige stukjes de tweede helft van de fietstocht volgen we de Vienne tot aan Chatellerault hetgeen betekend allemaal vrij vlak. In Chatellerault halen we stempel nr. 10. We overnachten op een municipalcamping Chilloux-d' Ozon aan de rivier gelegen Het is een Pelgrimscamping, echter wij hebben op onze reis tot nu toe nog geen pelgrim ontmoet. s'Avonds eten we op een terras in de stad, waarlangs een wielercreterium wordt gehouden. De renners gaan zo hard dat bijna het eten van het bord vliegt. Zo beleven we toch een stukje Tour de France. Tot morgen.

1. Or Koegelberg:
    23 juli 2015
    Als ik de foto bekijk op het terras zien jullie er goed gezond uit
    Leuke verhalen mooie fotos Maar jullie zien heel erg veel. Succes . Cor k.
  2. Or Koegelberg:
    23 juli 2015
    Jullie leggen wel heel grote afstanden hoor.Petje af.
  3. Michel van der Linden:
    beste Henk en Gerard,
    Gaat prima zo te lezen. Veel herkenbare ervaringen!
    Alleen: etappetjes onder de 40 km, dan doen we niet meer hè, kom op.
    Bon courage, ik blijf je volgen!
    Michel van der Linden.
  4. Balth:
    24 juli 2015
    Lijkt me idd heel bijzonder om op je fietsie langs plekken te gaan waar je ooit vakantie hebt beleefd! Op Fierbois stikten we de moord door onwaarschijnlijk rokende Franse en Engelse bbq's. De camping was zozo maar de omgeving is tralala! Genieten, mannen!