Dag 15 van Chatellerault naar Chateau-Garnier 81 km

23 juli 2015 - Château-Garnier, Frankrijk

Het weer is zoals een aantal dagen achterelkaar opperbest, in de ochtend heerlijke temperatuur en in de middag wordt het warmer en steekt er een windje op. Onze eerste stopplaats is Poitiers die hooggelegen ligt op verschillende heuvels en alleen via stijle weggetjes is te bereiken. Eenmaal boven in de stad worden we beloond met prachtige gebouwen, vele kerken en gezelligheid. De vaak gerestaureerde kerken zijn het bezoeken meer dan waard. We halen ons 13e stempeltje in de Notre Dame la Grande. Hierna volgen we onze weg richting Chateau-Garnier tussen de velden met vooral koren- graanvelden en zonnebloemen. Als we op de camping aankomen is het een air-naturelle camping. Het is een groot veld aan een meertje wat beheert wordt door een dame met 3 kinderen en een herdershond. Geen enkel ander woord buiten het Frans zit in haar vocabulaire. Maar met handen en voeten komen wij er wel en maakt ze s'avonds een pizza voor ons. Om ca. 19.00 uur gaan de laatste vissers met hun vangst weg van het meertje en wordt het heel rustig die avond.  We staan alleen op het veldje met een jong fietsend echtpaatje uit België, maar zoals je weet doen die ook heel stilletjes. Tot morgen.

1. Trudy:
    24 juli 2015
    Het ritme zit al aardig in de benen lees ik zo.Ook hier thuis gaat het uitstekend. mijn vriendinnen zorgen goed voor me. Adrie, Jose,Bets,Paula vinden je een kanjer.Manon loopt ook regelmatig binnen, heb er net heerlijk gegeten.De dagen dat Jasper hier was vlogen voorbij.De tuin ziet er door Marc en mij geweldig uit. Ja Mannen het leven in Nederland gaat gewoon door.
  2. Hanna:
    Geweldig geschreven zowel door Henk als Trudy
    Zo te lezen gaat het jullie goed af. Op naar het volgend verslag.
  3. Corstiaan:
    Lekker genieten en alles op z'n tijd ,das een mooi ding . Succes verder