Dag 13 van Port des Muides naar Tours 102 km

21 juli 2015 - Tours, Frankrijk

We staan vroeg op en zitten om half negen al op de fiets. Het weer is ons goed gezind, weinig wind, bewolkt en een heerlijke temperatuur. Het is te merken dat we een rustdag hebben gehad ,want het loopt allemaal als een trein. We fietsen langs de Loire en hebben weing hellingen en schieten dus goed op. In Blois (koningsstad) drinken we onze eerste koffie. Onze 8-ste stempel halen we in Diocese de Blois bij de pastoor. Als we Tours naderen krijgen we schitterend gezicht over de Loire en de oude stad met zijn romeinse bruggen. Het eerste wat we van Tours zien is de schitterende Cathedraal waar we onze 9-de stempel kregen. Daarna door naar de camping en hebben er dan ca. 95 km opzitten. s'Avonds gaan we terug naar de stad en pikken een terrasje. Tours is voor ons ook een mijlpaal want we sluiten het eerste boekje van Clemens Sweerman af. Nu op naar de St.-Jean-Pied-de-Port. A.demain

1. Jasper:
    Geweldig, goed gedaan. Nu op voor deel 2 en aansluitend deel 3. Succes
  2. Jos:
    21 juli 2015
    Goed zo mannen, het begint op te schieten. Tot Saint Jean Pied de Port is het volgens mij redelijk vlak. Dus bonne route en begin alvast maar je Spaans te oefenen.
  3. Inez:
    21 juli 2015
    Nou petje af hoor.je ziet het een rustdag inlassen doet wonderen. Suc6 weer voor de komende dagen.