Dag 12 dag op camping Chateau des Marais 0 km

20 juli 2015 - Muides-sur-Loire, Frankrijk

We houden een "van alles en wat dag" dat betekend fiets nakijken en schoonmaken, tassen herschikken de was doen, voor de tent lummelen en s'middags zwemmen en als afsluiting s'avonds eten in het restaurant. Dagje niks waar weinig over valt te vertellen. Dus zal ik het maar eens over onze buren hebben. Het jonge stel ca. 30 jaar komt met de auto ongeveer gelijktijdig met ons aanrijden en zetten hun tent op. Het meisje verwelkomt ons en de jongen kan schijnbaar niet praten. Het meisje neemt de leiding bij het opzetten van de tent. De jongen heeft zo te zien een hekel aan bewegen. Hij zit de dag op z'n stoeltje en z'n vriendin haalt de boodschappen dekt de tafel en geef hem bovendien een knuffel. Maar Jan Jurk beweegt verder niet behalve z'n hand naar de mond om het eten erin te duwen. Als hij naar het toiletgebouw loopt kijkt hij steevast de andere kant op. Laat daar nou helemaal niets te zien zijn. Geen woord kan hij uitbrengen. Wij verdenken hem dat hij ook s'nachts alleen maar op z'n rug ligt en alles laat welgevallen, want aan bewegen heeft hij een hekel. Onze grote vraag is wat heeft hij wat wij nog niet kennen. !!

1. Emmy en Koos.:
    21 juli 2015
    Heerlijk om naar jullie verhalen uit te kijken! !!!
    Deze was heel leuk.
  2. Bert:
    Beste "fietsers"
    Je verhaal gelezen en ik kan mij er alles bij voorstellen.
    Om aan je onzekerheid een einde te maken Henk zijn er m.i. twee voor de hand liggende mogelijkheden. Of hij denkt dat jullie ook een "paartje" zijn, vraag het hem rechtstreeks, of vraag haar of het haar lievelingsbroer is, omdat zij zoveel voor hem doet. Afhankelijk van haar antwoord kun je doorlaten schemeren dat je altijd nog openstaat voor goede suggesties voor thuis.
    Sterkte voor de komende dagen zonder externe verzorging.
  3. Aad Visser:
    21 juli 2015
    Lekker ontspannen op zijn tijd! Ook dat moet gebeuren zo ook vandaag in de Tour een rustdag! Alvast succes morgen!
    Groetjes van ons!
  4. Hannie:
    21 juli 2015
    Met veel plezier lezen we jullie verhalen en kijken naar de foto's. Orleans is inderdaad prachtig. Wij stonden vorig jaar op een camping naast Meung sur Loire, ik weet de naam niet meer precies, iets als Beauregard. Een hele mooie omgeving. Maar ik vond het wel klimmen hoor, terug altijd met de trein. Tot horens zeggen wij. En sterkte mannen.
  5. Corrie Poirters:
    21 juli 2015
    Lekker zo'n rustdag dan maak je ook eens wat anders mee. Iets om over na te denken.
  6. Corstiaan:
    21 juli 2015
    Fijn om te horen dat jullie een rustdag inlassen zodat alles hergeschikt kan worden en alle spieren even tot rust kunnen komen , wat de buren van jullie betrefd kan ik geen antwoord op geven , ik zou zeggen geniet van jullie rustdag en succes morgen met de volgende etappe
  7. Rik:
    22 juli 2015
    Haha niks mooier als het gedrag van mensen observeren. Weet er alles van. Lees jullie belevenissen met heel veel plezier. Prachtig avontuur dit en leuk dat wij het zo kunnen "meebeleven".
  8. Harrie:
    22 juli 2015
    Heel goed zo'n dagje "rommelen" op de camping. En dan de volgende morgen weer lekker uitgerust op pad. Dat bleek ook wel want jullie fietsten meer dan 100 km. De langste afstand tot nu toe. Nog even doortrappen en de eerste 1.000 km zitten erop! Succes maar vooral heel veel fietsplezier samen! Santiago here we come!
  9. Henk van Kesteren:
    23 juli 2015
    Ja, daar moet een reden achter zitten.
    Mogelijk 1; Het is een hoog leraar communicatie wetenschap, die met vakantie is en nu in rust is.
    Mogelijkheid 2; Hij is stapelverliefd op zijn vriendin en denk na over de juiste woorden om het over te brengen.
    Mogelijkheid 3; Jullie tent staat binnen hijg afstand.
    Sukses. Henk van Kesteren.