Dag 1 (101 km)

5 juli 2016 - Rotterdam, Nederland

Vanmorgen was het dan zover, acht uur vertrokken maar niet nadat ik de cijfertjes had genoteerd. Want meten is weten.

Fiets 16 kg bagage 25 kg en Henkie 90 kg (schoon aan de haak 88 kg) samen 131 kg nou dat zal niet omwaaien vandaag. Hoewel de lucht er dreigend uitziet blijft het tot ca. 11.00 uur droog maar daarna kwam de mieserregen en ook nog een flinke bui tussendoor en verder de hele dag een flinke wind tegen. Het was wel weer even wennen dat fietsen in grotendeels pokke weer. Maar om 16.30 als het tentje staat en het zonnetje schijnt af en toe dan ben je het snel de ellende weer vergeten. Morgen geven ze beter weer op. Dat is ze maar geraaien ook.

Trouwens stond nog in twijfel toen ik behoorlijk nat aan de zuidzijde van Rotterdam langs een vd Valk fietste en dacht fiets neerzetten, kamer boeken en vanavond een visje bestellen met een lekker wijntje erbij. Ik heb me kunnen inhouden want nu sta ik gelukkig op de stadscamping van Rotterdam en ga vanavond naar de camping "Cantine". Kan ik kiezen tussen patat met kroket, patat met een frikandel of patat met een schnitzel. Dat wordt een moeilijke keuze !! Ga eerst maar eens douchen en er rustig over nadenken. Hoef me niet te haasten want waarschijnlijk ben ik ook de enige gast. Tot morgen

1. Rik:
    5 juli 2016
    Respect Henk!. Gelukkig is de weersverwachting voor de komende dagen een stuk beter en warmer, dus wat vocht en kilo's verliezen zal geen probleem zijn (lucky Trudy haha).
    Inmiddels ken je de mooie plekjes hier in het Westen en je weet, mocht je in de buurt van ons om welke reden dan ook stranden, "just give us a call".
    Groetjes van Rik & Marjolijn.
  2. Jos:
    5 juli 2016
    Hallo Henk
    Ik heb toch bewondering voor je, even een of twee weken of zo de Nederlandse wind trotseren. Alhoewel na tegenwind zal ook wel wind mee volgen zeker? En in redelijk matig weer toch nog 101 km, ik doe het je zeker niet na.
    Overigens gaan wij, Liliane en ik, vanaf deze week vrijdag in vijf dagen heen en terug naar Limburg fietsen.
    Groeten uit België en sterkte voor de volgende dagen
    jos
  3. Hilde: