Dag 6 van St. Quentin naar Pierrefonds 85 km

14 juli 2015 - Pierrefonds, Frankrijk

Met een lichte mieserregen staan we op en de tent wordt nat ingepakt. Het is de nationale feestdag van Frankrijk en dus alle winkels gesloten. Behalve dan die ene supermarkt onderweg die ze speciaal voor ons hebben opengehouden. Zo kunnen wij de nodige inkopen doen voordat we aan de geelhonger moeten. Onderweg drinken we ook nog koffie in een plaatselijk cafeetje. Als na ons nieuwe gasten, man en vrouw binnenkomen geven ze iedereen een hand en verwelkomen ons ook. Wij denken bij dat stel zit een steekje los. Echter de volgende nieuwe binnenkomers doen hetzelfde. Iedereen kent elkaar en schept een hechte band. Als we op Camping Le Coeur de La Foret aankomen zetten we snel onze tentjes op. De buren gaan er breed uitgebreid voor zitten om ons handelen gade te slaan. Ja zo zie je nog eens wat denken we dan. Om 19.00 uur begint het feest op de camping. Grote tent banken, tafels en een patatwagen staan al klaar. Ook de plaatselijke zangkunstenaar wordt in stelling gebracht. De eigenaar (zeer vriendelijke vent) schenkt een eigengemaakt sapje in (met een ietsje alcohol) en de muziek doet zijn ding. Wij gaan bij de "buren" zitten het zijn Nederlanders uit Spijkenisse. Er wordt wat heen- en weer geklets en werk ik ondertussen m'n Blog bij. Het is gezellig zie de video. Met een stuk of 6 / 7 bekertjes vruchtensap slapen we hierna als een roos. A demain

1. Aad Visser:
    Henk & Gerard,
    Wat een leuke avonturen! Wij worden er jaloers van! Vandaag precies een week onderweg en nog steeds op schema, nemen wij aan. Wij zijn alweer benieuwd naar het volgende verhaal! Bon voyage!!
  2. Rik:
    16 juli 2015
    Amusant verhaal en de foto's doen de rest. Ga zo door!
  3. Corstiaan:
    16 juli 2015
    Zo te lezen en te zien aan de foto's is dit DE REIS VAN JULLIE LEVEN SAMEN , lekker genieten onderweg van al het moois , veel plezier en succes samen
  4. Jan & ella:
    Hallo Henk,
    Dit is het echte werk,zonder spanning met volle teugen genieten van het leven.En aan de foto's en verhalen te zien en te lezen genieten jullie er enorm van.
    Wij blijven jullie leuke verhalen en foto's met interesse volgen en wensen jullie succes en veel (fiets) plezier toe.
    jan & ella.
  5. Hans:
    Beste Henk en Gerard,
    Via Nellie op de hoogte gebracht van jullie mooie 'pelgrimstocht'.
    Genieten nu al van jullie verhalen en Henk, een groot compliment dat je deze UITDAGING met Gerard aangaat.....Ooit eens één dag met Gerard (en Frans) per kano de Ardeche afgevaren en dat was al een groot avontuur, bij een stroomversnelling waren Gerard (en Frans) omgeslagen en dankzij het 'doorkoppen' van onze kano met hun hoofden kwamen wij veilig erdoor!!! Gerard nog altijd bedankt daarvoor en hou Henk wakker en alert zodat jullie veilig voortgaan. Véél plezier en wij volgen jullie!!... groetjes van Floor en Hans
  6. Or Koegelberg:
    17 juli 2015
    Hallo luitjes,Ik ben elke keer beniewd wat jullie nu weer meegemaakt hebben, en het is al zo0 veel.k probeer jullie te volgen maar plaatsjes als Afligem komen op de kaart niet voor.,maar daarentegen wel de grensovergang Remugies.Ik heb me rot gezocht naar st.Quetin maar dat ligt een stuk zuidelijker dan ik dacht.Ik geniet van jullie verhalenen jullie zijn al een eind douce france in.Overigens zijn de fotos ook leuk,vooral de partytentdoet het goed. cor 16/ 7/15
  7. Annelies van Keulen:
    17 juli 2015
    Fijn om te lezen dat alles nog prima gaat met jullie. Leuk die verhalen te lezen. Het handje schudden in Frankrijk is normaal.Dat doen alle Fransen. Wij Hollanders zoenen elkaar 3 keer NIET normaal,ha ha. Prettige reis en ik volg jullie.Annelies en Frank.
  8. Hans:
    17 juli 2015
    Nel aan de foon gehad en die vertelde dat jullie dit avontuur zijn aangegaan ik heb het haar een paar maal gevraagd waar naar toe??? en huuuuh jeumig wat een eind fietsen whaaa als ik al de fiets neem dan is het van hier naar de supermarkt (nog geen 1000 meter) en ben al kapoet. Al met al heel knap van jullie mijn complimenten . Zo aan de foto's te zien genieten jullie volop . Veel succes en kom regelmatig jullie vorderingen lezen...liefs floortje