Dag 7 van Pierefonds naar Parijs 124 km

15 juli 2015 - Parijs, Frankrijk

Om 9.00 uur vertrekken we weer over het fietspad door het bosgebied waar Pierefonds in ligt. Daarna komen In het heuvelachtige gebied en fietsen weer tussen de graan- en korenvelden. Als we koffie willen drinken zien we pas om 12.30 uur de eerste mogelijkheid. Het is een auberge. Het lijkt ook deze keer weer uitgestorven boel gelijk als in al die andere plaatsjes. De ober vraagt of we de koffie binnen of in de tuin willen gebruiken. In de tuin dan maar roepen we beide. Wat blijkt de tuin zit vol met gasten die zitten te lunchen, dan besluiten wij ook maar een plat du jour te bestellen. Een nagerecht kan er ook wel in. Het blijkt een sterren restaurant als we de rekening krijgen. !!  Als we op de fiets stappen is het ca. 14.00 uur, niet wetende dat we dan nog zo'n 90 km voor de boeg hebben. Het wordt zeer zwaar fietsen voor ons en als we Parijs binnen rijden duurt het nog 30 km voordat we bij de camping zijn. Parijs is kennelijk iets groter dan Dinther. In Bois de Boulogne staan de dames ons vriendelijk kijkend op te wachten, ze hebben zich ook speciaal voor ons mooi gemaakt en laten zien wat ze in huis hebben. Maar het kan ons allemaal niet bekoren we willen zo snel mogelijk naar de camping en naar bed. We komen om 21.00 uur op camping Indigo aan en om 21.45 kunnen we ons eindelijk inschrijven. Zo druk is het nog. We hebben niet alles voor het donker overeind staan. Wat drinken op het terras, douchen en welterusten zeggen tegen elkaar is de volgorde.

1. Emmy en Koos.:
    18 juli 2015
    Wat een belevenis. . Schitterend om jullie verhalen te lezen.
  2. Hanna:
    18 juli 2015
    Wat een verhaal weer, maar goed dat Henk de weg weet in Parijs. Ik zie wel het is GENIETEN met hoofdletters. Veel succes verder met het vervolgen van de tocht.
  3. Harrie:
    18 juli 2015
    Heb jullie een paar dagen niet gevolgd omdat ik zelf met een paar ploegmaten in Duitsland fietste. Stond overigens niet in verhouding met hetgeen jullie al "achter de kiezen" hebben. Ruim een week onderweg en al heel veel meegemaakt. Regen, wind (tegen) en een rondje om de kerk. Het heeft jullie niet kunnen ontmoedigen. Met veel interesse de achterstallige verhalen gelezen. Met name de ontmoetingen met andere mensen. Ben nu weer helemaal bij en ga jullie weer op de voet volgen! Veel plezier bij het vervolgen van jullie geweldige fietstocht. Chapeau!
  4. Corrie Poirters:
    18 juli 2015
    Geweldig ondanks het afzien.
  5. Hannie:
    20 juli 2015
    Mooi verhaal! Een hoge restaurantrekening in de buurt van dames van lichte zeden. Dit prikkelt mijn 'dirty mind'. Toch wel de restaurantrekening bewaard? Anders geloven ze dit thuis niet!
  6. Hannie:
    20 juli 2015
    Mooi verhaal. Hoge restaurantrekening met dames van lichte zeden in de buurt. Dit prikkelt mijn 'dirty mind'. Toch wel de restaurantrekening bewaard? Anders geloven ze dit thuis niet.