Dag 3 van Affligem naar Doornik 85 km

11 juli 2015 - Doornik, België

Vanmorgen komt de koster om ca. 9.00 uur de boomgaard inlopen, want er waren toch twee mannen die een stempel kwamen halen om kwart na acht had de pater gezegd en hij had al een half uur op hun zitten wachten. Het was vandaag tenslotte voor de Jezuïeten een feest dag. De goede man kwam aanlopen met stempel, stempelkussen en potje inkt. Het was allemaal goed bedoeld maar werd wel een grote inktvlek in onze Credensial. Dat lost de man het op door met pen bij te schrijven dat dit het stempel van de Abdij van Affligem is. !!

In Liedekerke was er drukke markt en wij met onze fietsen er dwars doorheen want onze GPS zei dat we daardoor moeten en dan doe je dat. Een GPS behandel net als je vrouw die spreek je ook niet tegen.

Vanaf Liedekerke volgen we het fietspad langs de Dender en ontmoeten we onderweg  een oude wielrenner die ons het advies gaf om via Ath te fietsen, zo vermijden wij de drukke autoweg. De natuur is veel daar ook veel mooier en het is maar 10 km omrijden. Vervolgens als we in Lessines komen  moeten we in dat cafeetje een koffie nemen met Amaretto allemaal voor een euro en een half. Dat cafeetje hebben we nooit gevonden en na Ath fietsten we langs een snelweg heuvel op heuvel af, flinke wind tegen onze neuzen . Afzien afzien en spijt als haren op onze hoofden. Al met al een zware dag gehad en besluiten het morgen rustig aan te doen.

Aangekomen in Doornik op camping L' Oriënt worden we ontvangen door de meest chagrijniger  receptionist. We krijgen de kleinste plaats van de halflege camping en van ons €10,00 euro krijgen we 20 stuivers wisselgeld terug.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jos:
    14 juli 2015
    Beste Henk en Gerard,
    dus de 2e grensovergang is ook al achter de rug, nog maar eentje te gaan en dan zijn jullie al in Spanje.
    En hadden ze in die abdij van Affligem geen bier te schenken? vreemd, zelf zullen ze er toch wel eentje drinken elke avond.
    Sterkte
    jos en liliane
  2. Trudy:
    15 juli 2015
    Een gps ( een vrouw die je niet tegenspreekt) liever schat dat heb ik nooit ervaren
  3. Hanna:
    GPS haha
  4. Corstiaan:
    15 juli 2015
    Hahahaha gps, heet de gps bij u ook Truus , want die van mij heet karin