Dag 23 in Saint Pied de Port 0 km

31 juli 2015 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

We houden vandaag een rustdag en kunnen uitslapen als we maar om 9.00 uur aan het ontbijt zitten bij Zuharpeta. We kunnen ons voorbereiden op de klim van morgen maar denken daar niet te veel aan. Het regende de hele nacht en ook in de ochtend alsmaar gestaagd door. De rustdag is dus goed gepland. Eerst naar de Intermarche voor onze dagelijkse boodschappen en daarna koffie drinken. We ordenen de tassen en weten dat elke kilo telt als we in de bergen zitten. Daarom brengen we nog een 2,5 kilo naar het postkantoor met bestemming Holland. Er bestaat toch de slogan "wat je thuis laat is meegenomen" Achteraf denken we hadden we het maar thuisgelaten dan hadden we het niet hoeven terugsturen.  Nu zitten we denken we aan het minimale wat we bij ons moeten hebben, alleen gewichtbesparing is nog mogelijk door nagels te knippen en naar de kapper gaan. s'Middags gaan we naar het inschrijfbureau van de St. Jacob vereniging en halen onze tampon. Daar horen we dat het heel slecht is op de col en dat het weer er voor morgen beter uit ziet. We bezoeken ook nog de Citadel als het tussendoor even droog is en drinken met Ciska een afscheids wijntje want morgen gaat ze alleen verder op haar eigen tempo de col op. s'Avonds hebben we een leuk restaurant uitgezocht. Vroeg naar bed want morgen moeten de gasten uiterlijk 7.00 uur de kamer uit zijn. Daar is Gerrit nou weer veel soepeler in. Tot morgen

1. Cyriel Derks:
    1 augustus 2015
    Heren, Cor Koegelberg kan niets meer ontvangen van jullie. Hij heeft op de verkeerde knop gedrukt en is jullie kwijt. Kunnen jullie hem aanmelden voor jullie verslag? Groet Cyriel vanuit Oradure Sur Glane
  2. Aad Visser:
    1 augustus 2015
    Beste Pelgrimgangers, gaat nu echt beginnen! De bergen in, denk aan de 'bolletjes'-trui. Wij hopen dat jullie snel weer beter weer krijgen! Peleton (Trudy c.s.) zit jullie op de hielen. Ben benieuwd naar het volgende verhaal. Adios!!
  3. Jasper Flier:
    1 augustus 2015
    Goed bezig heren. En jullie weten het he, klein rijden licht op de pedalen en blik op oneindig. De bergen maken van de militaire dienstontduikers als nog mannen van jullie
  4. Harrie:
    1 augustus 2015
    Sjonge jonge, heb zelf toch menige grote tocht in Europa gefietst maar nooit op de wijze waarop jullie dat nu doen. Als ik alleen al naar jullie fietsen kijk die aan beide zijden, zowel voor als achter behangen zijn met goed gevulde tassen en achterop ook nog eens een tent, dan kan ik me voorstellen - gelet op de "colletjes" die jullie nog over moeten - dat je wat overtollige kledingstukken terugstuurt naar Nederland. In elk geval neem ik m'n petje diep af voor jullie buitengewone prestatie(s) tot nu toe. Nog even doorbijten mannen en binnen afzienbare tijd kan Santiago bijgeschreven worden op jullie cv! Daar kunnen jullie mee thuis komen Olé!
  5. Corstiaan:
    4 augustus 2015
    Niks mis met een rustdag in te lassen en krachten sparen voor wat er komen gaat , sterkte morgen met de eerste col . De Vuelta is begonnen