Dag 5 van Warlaing naar St. Quentin 82 km

13 juli 2015 - Saint-Quentin, Frankrijk

Het was een goede start na een halve rustdag te hebben gehad. De fietsen waren schoongepoetst de inhoud van de tassen weer geordend dus op naar St. Quentin. Maar de pret heeft niet lang geduurd want het ging voor de middag regenen en weer die wind die steeds maar uit de verkeerde richting waait. Het is een vrij heuvelachtig gebied tussen de eindeloze graanvelden. We waren weer blij dat we op de municipal camping in St. Quentin aankwamen. We zochten een plekje naast het toiletgebouw zodat we ook voor de regen onder het overstekende dak droog konden zitten. In het centrum van de stad hebben we heerlijk gegeten. Zowaar we hadden ineens WiFi van het naastgelegen restaurant, zodat we ons verhaaltje konden schrijven, echter toen ik het wilde verzenden ging het restaurant dicht en de WiFi uit. Weg verhaal de volgende keer maar weer opnieuw. Twee franse studentes die naast ons zitten in het restaurant zijn geïnteresseerd in wat wij touristen hier komen doen. Wij vertellen dat we twee Krasse Knarren zijn die op de fiets naar Santiago gaan. Ze vragen ons het hemd van het lijf. (Figuurlijk dan) we babbelen (ja Trudy in het Engels) nog een tijdje door en gaan dan weer terug richting camping.  A.demain

1. Bert:
    15 juli 2015
    Leuke foto's. Ik moest even aan Boudewijn de Groot denken.
    Ik miste even de foto's van de twee studentes, maar ik vermoed dat je die voor jezelf houdt, naast die van de kok van gisteren.
    Als de wind steeds uit de verkeerde hoek komt en ook de regen erbij kun je overwegen in te gaan op de zeer goedkope aanbiedingen van Transavia en naar Zuid Spanje vliegen en dan de tocht omgekeerd te maken. Zon genoeg en wind mee.
    Sukzeven . Gr.
  2. Hannie:
    15 juli 2015
    Leuk verhaal. Sluit me aan bij Bert wat betreft de ontbrekende foto's.
  3. Lineke en Arend van de Zedde:
    15 juli 2015
    Het camino-gevoel wordt bij mij weer in alle hevigheid geprikkeld...geweldig te lezen....mooie verhalen. Het gaat jullie goed en hopelijk ook voor de wind. Salut, Lineke en Arend uit Apeldoorn.
  4. Corstiaan:
    15 juli 2015
    Fijn om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben op de regen en de wind uit de verkeerde richting , hopelijk gaat de wind voor jullie de goede kant op waaien zodat jullie een beetje se wind in de rug hebben . Veel plezier verder , Gr Corstiaan en karin xxxx
  5. Jasper:
    15 juli 2015
    He fietsende mannen, het heuvelachtige terrein in noord Frankrijk en de vrijwel altijd zuidwesten wind waren toch geen verrassing voor jullie he?
  6. Trudy:
    15 juli 2015
    In de blauwe balk naast reisverhalen staat foto's .AANKLIKKEN dan komen ze te voorschijn
  7. Mari en will:
    Henk en Gerard
    Geweldig wat jullie mee maken.Het gaat bijna nooit zoals het moet gaan maar dit is het mooie ervan en anders word het saai en dat is het zeker niet.Ga zo door en wie weet wat jullie nog meer mee maken.ï
  8. Rik:
    Henk en Gerard,
    dat is nou net wat Krasse Knarren typeert: niet zeuren maar doortrappen! Met die instelling gaan jullie er zeker komen en blijven wij jullie trouw volgen.
  9. Jos:
    16 juli 2015
    beste Henk en Gerard
    ondertussen zal het weer wel de goede kant opgaan, hopelijk wordt het niet te warm. jullie sturen idd niet alle foto's door, als ik de foto van de kok zie.
    sterkte
    jos