Dag 7 en afsluiting

11 juli 2016 - Dinther, Nederland

Gisteravond was het voetbal voor mij slaapverwekkend, dus ook een groot deel van de wedstrijd de oogjes toe gedaan. Zo zie je maar weer dat niet altijd de beste ploeg wint, maar vind het wel leuk voor Ronaldo en zijn Portugal. Het echte sportieve nieuws dit weekend kwam natuurlijk van o.a. onze atleten Dafne, Max en Tom van de Molen die een ritzegen in de Tour won. Na vanmorgen nog een fles wijn van het hotel meegekregen te hebben omdat ik gisteravond te lang op m'n eten heb moeten wachten zijn we weer klaar voor vertrek. Althans dat dacht ik. Moest ik gisteren m'n voorband al oppompen was deze vanmorgen wederom halfvol. Dus eerst een nieuwe band erop gezet en wat later dan gepland de weg op. Die lekke band moet ik dus ook in Groningen al zijn opgelopen. "Ik bedoel maar." Eenmaal onderweg met een flinke wind tegen vallen de druppels al weer op m'n pet (helm) en denk dan; Is dit nog leuk, nee dus.  Ik neem het volgende besluit, met de trein naar huis en een volgende keer met een echte zomer het rondje afmaken. Nu gelijk dan maar het dichtstbijzijnde station opzoeken. Als ik bij Wijster ben is die trein inmiddels weg, dan maar door fietsen naar Hoogeveen. Het was al weer enige tijd geleden dat ik in de trein heb gezeten maar wordt bij gebrek aan enig NS personeel goed geholpen door de koffie juffrouw van de kiosk die het juiste kaartje voor mij en m'n fiets uit de automaat weet te halen. Met een keertje overstappen in Zwolle zou ik in goed 2 uur in Den Bosch kunnen zijn. Maar nee hoor ik heb de "mazzel" dat de trein in Arnhem gewoon niet verder gaat, wegens een overwegstoring. Omrijden dan maar richting Utrecht centraal en daar overstappen naar Den Bosch is het advies. Met meer dan 1,5 uur vertraging kom ik in Den Bosch aan. Nu ga ik zelden met de trein en dat ik dan vertraging heb moet toeval zijn, want NS vertragingen komen niet zo vaak voor. ! Inmiddels ben ik dus wat eerder dan gepland na 7 dagen weer thuis met net geen 600 fietskilometers. Toch mag ik terug kijken op gemiddeld leuke dagen en ook dat ik mijn conditie weer op oorlogssterkte (Ahum) heb kunnen brengen. Nogmaals bedankt voor jullie reacties en graag tot een volgende keer.

1. Adrie Slappendel:
    11 juli 2016
    Henk ,het was leuk om je te volgen met die leuke verhalen van jou ,geniet er echt van ' volgende keer meer geluk met de weersomstandigheden . Thuis is het nu toch veel prettiger .Liefs vanuit Zeeland .Adrie
  2. Aad Visser:
    Hoi Henk,
    Ondanks de 'tegenvallers' hebben Leonie en ik weer genoten van je pennevruchten. Je hebt talent man! Volgende keer beter, moet je maar denken! Misschien toch naar Rome? We zijn benieuwd naar de volgende bestemming (tennisbaan?). Toch knap gedaan man!!
    Gr van ons
  3. Jos:
    Hallo Henk
    Nu waren we toch een beetje gewend om elke avond je avonturen te volgen. Toch spijtig dat je het niet meet zag zitten. Volgende keer beter.
    Liliane en ik zijn nog onderweg.
    We zijn vrijdag vertrokken en zaterdag aangekomen in Kanne bij Maastricht daar 2 nachten verbleven in de Smokkelmolen een nieuwe B&B gerund Door een Nederlands echtpaar, een aanrader.
    Vandaag 66 km gefietst tot Heusden-zolder, met voormiddag nogal wat klimwerk en de hele dag een flinke wind tegen. Tot nu toe droog weer, mogelijk dat er morgen wat regen bij komt. We hopen woensdag weer in Kapellen te zijn
    Henk vlg keer beter
    Jos en Liliane
  4. Corstiaan:
    Jammer dat het zo heeft moeten lopen Ome Henk,
    Volgende keer als er een echte zomer is in Nederland gewoon afmaken die mooie rit.
    Ikzelf heb heerlijk genoten van Uw reisverslagen .
    Bedankt daarvoor
    Xxxx
  5. Hannie:
    12 juli 2016
    Jammer, jammer, jammer, voor jou, dat je het niet hebt vol kunnen/willen houden, en voor ons, dat we het dagelijkse feuilleton moeten missen.
    Groet, ook aan Trudy,
  6. Hannie:
    12 juli 2016
    Jammer, jammer, jammer, dat het zo heeft moeten lopen (fietsen). En voor ons dat we het dagelijkse feuilleton moeten missen. Groet, ook aan Trudy
  7. Harrie:
    12 juli 2016
    Niks te jammer, jammer "jammeren" Henk. Je hebt gewoon de juiste beslissing genomen! Als je in de stromende regen, tegen de wind in op je fiets zit te "harken" en je je zelf gaat afvragen "vind ik dit nog leuk?", onmiddellijk ermee "kappen"! Heb ik zelf al vele malen gedaan. Je gaat toch voor je (fiets) lol op stap? Het wordt anders als je b.v. Rome of Praag als (eind) bestemming hebt. Dan trotseer je ook (flinke) buien en kou want je wil immers maar één ding en dat is die stad bereiken. Persoonlijk zou ik dat rondje Nederland niet eens meer afmaken. Waarvoor? Waarom? Voor wie? (Bijna) 600 km is ook mooi dit hondenweer. Wel mis ik je "smakelijke" verhalen! Daar kijk ik dan maar naar uit!